Tell Lebanon’s Parliament to repeal 'marry your rapist' laws

66,419 actions of 75,000 goal
66,419

Dear Speaker of the Parliament of Lebanon, Mr Nabih Berri,

Articles of the Penal Code that enable a rapist to marry their victim and escape penalty, must be repealed. These provisions result in secondary victimization as women and girls are then forced into marriage, a form of modern slavery.

In light of the recent decision in the Parliament of Jordan to bring down a similar law, and the growing momentum to ensure women’s rights are respected and modern slavery is abolished, I encourage you to call for full Parliamentary support to repeal these Articles, including 505, 518 and 522 in their entirety, so that women and girls are protected from forced marriage.

Yours sincerely,

[Your name]
[Your address]

عزيزي رئيس مجلس النواب اللبناني،

 السيد نبيه بري،

إن مواد قانون العقوبات التي تسمح للمغتصب بالزواج من ضحيته و بالتالي هروبه من العقاب هي أحكام تُلحق أذىً عظيماً بالنساء والفتيات –الضحايا- عندماتجبرهم على الزواج من مغتصبهم، وهو شكل من أشكال العبودية الحديثة و علينا العمل معاً على إلغاء هذه المواد.

وفي ضوء القرار الأخير الذي اتخذه البرلمان الأردني بإلغاء قانون مماثل، والزخم المتنامي لضمان احترام حقوق المرأة وإلغاء العبودية الحديثة بكافة اشكالها، أشجعكم على المطالبة بالدعم البرلماني الكامل لإلغاء هذه المواد، بما في ذلك 505 و 518 و 522 في مجملها، بحيث نحمي النساء والفتيات من الزواج القسري.

تفضلوا بقبول فائق الاحترام،